UAE فارسی

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

  • صفحه نخست
  • سیاست
  • اقتصاد
  • جامعه
  • فرهنگ
  • علم و آموزش
  • ورزش
  • استان‌ها
    • ابوظبی
    • دبی
    • فجیره
    • شارجه
    • عجمان
    • رأس‌الخیمه
    • ام‌القیوین
  • پژوهش
  • عکس
  • فیلم
  • رویدادها
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • اقتصاد
  • جامعه
  • فرهنگ
  • علم و آموزش
  • ورزش
  • استان‌ها
    • ابوظبی
    • دبی
    • فجیره
    • شارجه
    • عجمان
    • رأس‌الخیمه
    • ام‌القیوین
  • پژوهش
  • عکس
  • فیلم
  • رویدادها
راه اندازی دو خط کشتیرانی توسط امارات

خطوط جدید کشتیرانی امارات در پی بحران‌های دریای سرخ راه‌اندازی شد!

اقتصاد دریایی امارات دو مسیر کشتیرانی را به منظور تقویت شبکه خدمات بین خاور دور و خاورمیانه راه‌اندازی کرد.
1402-12-14 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش UAE فارسی، خط کشتیرانی امارات (ESL) اعلام کرد با هدف تقویت و بهینه سازی حمل‌و‌نقل دریایی و افزایش ارسال کالا بین خاوردور و خاور‌میانه سرویس‌های جدیدی تحت عنوان COSMOS (CMX) و همچنین سرویس GALEX (GLX) راه اندازی کرده است.

 

 

مسیر خط کشتیرانی COSMOS (CMX)

براساس این گزارش مسیری که از طریق خط کشتیرانی COSMOS (CMX) راه اندازی شده، بنادر شانگهای (چین) – نینگبو (چین) – دا چان خلیج (چین) – جبل علی (امارات متحده عربی) – سوهار (عمان) – پورت کلانگ (مالزی) – شانگهای (چین) را به هم متصل می‌کند.

 

مسیر خط کشتیرانی GALEX (GLX)

در ادامه این گزارش آمده است که شبکه GALEX مسیر‌های بوسان (کره جنوبی) – چینگدائو (چین) – شیامن (چین) – نانشا (چین) – خلیج دا چان (چین) – پورت کلانگ (مالزی) – جبل علی (امارات متحده عربی) – دمام (عربستان سعودی) – خور فکان (امارات متحده عربی) را تقویت می‌کند.

به گفته تحلیلگران راه اندازی این خطوط در پی بحران دریای سرخ صورت گرفته و به گونه‌ای برنامه ریزی شده که کالایی از منطقه بحران زده عبور نکند و صرفاً آسیای شرقی و شمالی را به خاورمیانه پیوند بزند.

 

شرکت های بزرگ کشتیرانی، به طور کامل فعالیت خود را در دریای سرخ متوقف کرده‌اند!

به گزارش UAE فارسی، حملات حوثی‌ها به کشتی‌های دریای سرخ، که عبور و مرور ۱۲ درصد تجارت جهانی در آن انجام می‌شود، تاکنون منجر به تلفات جانی قابل توجهی در میان خدمه غیرنظامی کشتی‌های مورد هدف نشده است، اما خسارات اقتصادی قابل توجهی به اسرائیل و حامیان آن وارد کرده است. طبق داده‌های صندوق بین‌المللی پول، حمل و نقل کانتینری دریایی در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال قبل تقریبا به یک سوم کاهش یافته است.

تخمین زده می شود که از زمان شروع حملات حوثی ها، بندر اصلی اسرائیل در ایلات ۸۵ درصد کاهش فعالیت داشته است. این حملات همچنین باعث شد که برخی از شرکت های بزرگ کشتیرانی، از جمله بریتیش پترولیوم و شل، به طور کامل فعالیت خود را در دریای سرخ متوقف کنند. همچنین شرکت کشتیرانی مدیترانه، بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان، مسیر عبور کشتی‌های خود را از دریای سرخ را تغییر داده است.

شرکت فرانسوی سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام، شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک، شرکت آلمانی هاپاگ-لوید و همین طور شرکت نفتی بی‌پی هم اعلام کرده‌اند که عبور کشتی‌هایشان را از دریای سرخ متوقف می‌کنند. این شرکت ها مسیر خود را به جنوب آفریقا منحرف کرده اند. این موضوع باعث شده است که تردد آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ روز بیشتر طول بکشد. این تعلیق منجر به تاخیر شدید در تحویل کالا و همچنین افزایش بی سابقه هزینه های حمل و نقل شده است.

برچسب:

حوثی‌هاخاورمیانهکشتیرانی
  • تماس با ما
  • درباره UAE فارسی
فیسبوک
آپارات
یوتیوب
توییتر
تلگرام
اینستاگرام

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.