UAE فارسی

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

  • صفحه نخست
  • سیاست
  • اقتصاد
  • جامعه
  • فرهنگ
  • علم و آموزش
  • ورزش
  • استان‌ها
    • ابوظبی
    • دبی
    • فجیره
    • شارجه
    • عجمان
    • رأس‌الخیمه
    • ام‌القیوین
  • پژوهش
  • عکس
  • فیلم
  • رویدادها
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • اقتصاد
  • جامعه
  • فرهنگ
  • علم و آموزش
  • ورزش
  • استان‌ها
    • ابوظبی
    • دبی
    • فجیره
    • شارجه
    • عجمان
    • رأس‌الخیمه
    • ام‌القیوین
  • پژوهش
  • عکس
  • فیلم
  • رویدادها

بندرهای ایرانی چطور به کار امارات می‌آیند؟

تمرکز امارات توسعه روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌خصوص ایران است و استفاده از کریدور شمال - جنوب از طریق ایران، فرصت مناسبی برای امارات است.
1402-02-30 یک دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش UAE فارسی، ایران از موقعیت استراتژیک ویژه بهترین مسیر برای حمل‌ونقل ترکیبی کالاها از دبی به سمت بندرعباس و سپس به روسیه و کشورهای آسیانه‌میانه برخوردار است.

 

 

کریدور بین‌المللی شمال-جنوب:

کریدور بین‌المللی شمال-جنوب می‌تواند در آینده سهم بالایی از حمل‌ونقل بین‌المللی میان روسیه و کشورهای CIS با هند، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله امارات با اروپا را به خود اختصاص دهد و در حال حاضر در شاخه شرقی از طریق مرزهای سرخس و اینچه برون و در شاخه میانی از طریق بندر امیر آباد فعال است.

 

بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران:

افزون بر این نیز، بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران که در بخش شمالی دریای عمان واقع شده، به زودی نقش مهمی را در حمل و نقل و ترانزیت کالا از هند به افغانستان و کشورهای آسیای میانه و همچنین اروپا از طریق اتصال به شبکه ریلی ایران از طریق راه آهن چابهار- زاهدان ایفا خواهد کرد.

برچسب:

uae فارسیبندر امیر آبادبندر چابهارحمل‌و‌نقلمرزهای سرخسموقعیت استراتژیک
  • تماس با ما
  • درباره UAE فارسی
فیسبوک
آپارات
یوتیوب
توییتر
تلگرام
اینستاگرام

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.