UAE فارسی

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

  • صفحه نخست
  • سیاست
  • اقتصاد
  • جامعه
  • فرهنگ
  • علم و آموزش
  • ورزش
  • استان‌ها
    • ابوظبی
    • دبی
    • فجیره
    • شارجه
    • عجمان
    • رأس‌الخیمه
    • ام‌القیوین
  • پژوهش
  • عکس
  • فیلم
  • رویدادها
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • اقتصاد
  • جامعه
  • فرهنگ
  • علم و آموزش
  • ورزش
  • استان‌ها
    • ابوظبی
    • دبی
    • فجیره
    • شارجه
    • عجمان
    • رأس‌الخیمه
    • ام‌القیوین
  • پژوهش
  • عکس
  • فیلم
  • رویدادها
حسین گروسی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو:

بنادر ایران حتی از بندر جبل علی دبی هم بالاتر هستند!

مناطق آزاد ایران یک سر و گردن از امارات و عمان بالاتر است. چین میلیاردها دلار برای مناطق آزادش خرج می‌کند ولی ما یک دلار هم خرج زیرساخت‌ها نمی‌کنیم.
1403-01-06 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش امارات فارسی، حسین گروسی مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو تاکید کرد که مناطق آزاد تجاری ایران در مقایسه با بنادر عمان و امارات یک سروگردن بالاتر هستند. وی علت برتری بالقوه مناطق آزاد تجاری ایران را نسبت به امارات در تعداد تخلیه بارگیری کشتی‌ها دانست و گفت در ایران یک تخلیه بارگیری کافی است و کشتی ها پهلو میگیرند و با راه آهن می‌توان بار را از زمین به سایر نقاط دنیا و آسیای میانه ارسال کرد ولی در کشورهای آن سوی آب بار دوبار باید بارگیری شود.

 

 

گروسی گفت اما متاسفانه علی رغم این مزیت‌های ژئوپولیتیک کشورمان دست‌های داخلی و خارجی در کار هستند که دانسته یا ندانسته به نوعی مانع رشد مناطق آزاد تجاری ایران می‌شوند. اگر خط ریل از بندر چابهار به سمت آسیای میانه کشیده شود مناطق آزاد ایران با یک تخلیه بارگیری می‌توانند با قیمت کمتر کالاها را به آسیای میانه منتقل کنند.

گروسی در رابطه با برنامه‌های سایر کشورها در توسعه بنادر کشورهایشان گفت که کشور چین نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار در گوادر پاکستان سرمایه‌گذاری کرده که کشورش به پاکستان متصل شود در حالی که مسیر چابهار تا شمال بدون مانع و هموار است و چین برای رسیدن به پاکستان کوه دریا و جنگل را شکافته است. بنابراین اگر میخواهیم مقایسه کنیم و یا بپرسیم که چرا بنادر کشورمان مانند بنادر دیگر کشورها نظیر جبل علی دبی یا شنزن نشده‌اند باید بدانیم که چین فقط ۱۰ میلیارد دلار برای پل ارتباطی شنزن و گوانجو هزینه کرده است و ما برای توسعه مناطق آزادمان پولی خرج نمی‌کنیم.

 

درباره حسین گروسی:

به گزارش امارات فارسی، حسین گروسی مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو و نماینده حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. وی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز، کاندیدای شرکت در انتخابات شد و در دور نخست این انتخابات موفق در جذب حداکثر آرا شد. گروسی همچنین صاحب امتیاز و مدیرمسئول “هفته نامه همراه شاهد” نیز بوده است که در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فعالیت می‌کرد. حسین گروسی تنها نماینده ادوار از حوزه انتخابی شهریار قدس و ملارد می باشد که توانسته بیش از یک دوره به مجلس راه یابد که این اتفاق به موجب خدمات دوره نمایندگی او از جمله «ارتقای بخش های قدس و ملارد به شهرستان» «هم کدسازی تلفن منطقه با تهران» احداث ۱۱ واحد دانشگاهی و بیمارستانها و… بوده است.

برچسب:

بندر جبل علیبندر چابهارکریدور شمال جنوبمنطقه آزاد ماکو
  • تماس با ما
  • درباره UAE فارسی
فیسبوک
آپارات
یوتیوب
توییتر
تلگرام
اینستاگرام

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.