محصولات شیر استریل پاک ایران وارد بازار امارات و عمان شد
به گزارش UAE فارسی، علی عبدی، مدیرعامل شرکت لبنیات پاک گفت که بحث ریجستری کشور چین را دریافت کردیم و تنها دو شرکت پاک و کاله توانستند این ریجستری را دریافت کنند. همچنین برای اولین بار، محصولات شیر استریل ما وارد بازار امارات و عمان شده است. بنابراین سیاست قطعی این است که بهجای فروش مواد خام اولیه به سمت محصولات نهایی که برند پاک روی آن محصولات وجود دارد، حرکت کنیم.
موضوع تجدید ارزیابی غپاک در مراحل پایانی هماهنگی با حسابرسان است:
به گزارش UAE فارسی، علی عبدی، در خصوص موضوع تجدید ارزیابی این شرکت گفت: الزامات اولیه قانونی در خصوص ارزیابی مجدد داراییهای ثابت و مشخصاً بحث زمینها و املاکی که شرکت در اختیار دارد در حوزه سهامدار عمده است. مصوبه آن در هیئتمدیره و مجمع عمومی اخذ شده و مراحل پایانی هماهنگی با حسابرسان در حال طی شدن است. پیشبینی ما این است که حداکثر تا چند ماه آینده در حسابهای شرکت درج میشود.
وی در خصوص وضعیت صادرات تصریح کرد: برنامهریزی ما این است که بهجای فروش مواد خام، یعنی شیر خشک، کره فله و خامه فله، به سمت فروش محصول نهایی حرکت کنیم. البته مشکلی جدی هم برای ما و هم برای دیگر شرکتهای لبنیاتی کشور پیش آمده است؛ آن هم بحث قرمز شدن واردات محصولات لبنی به روسیه و کشورهای حوزه CIS است که تنها مختص شرکت ما نیست.
ظرف یک سال آینده، محدودیتهای صادرات محصولات نهایی غپاک رفع میشود:
به گزارش UAE فارسی، عبدی گفت متاسفانه اشخاصی که لبنیات را از شرکتهای ایرانی خریداری میکنند تا به بازار مقصد ببرند و تبدیل به محصولات نهایی کنند، چون ماده اولیه خام تهیه کرده و سپس به محصول نهایی تبدیل میکنند، اگر الزامات بهداشتی را رعایت نکنند، کشور مقصد با توجه به الزامات داخلی که دارد، ممکن است آن محصول را آزمایش کند و اگر با استانداردهای آنها مطابق نباشد، مانع واردات منبع اصلی و مبدأ اصلی میشود. البته پیشبینی ما این است که ظرف یک سال آینده، این محدودیتها بهطور کامل برداشته میشوند.
تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰درصد طرح توسعه غپاک تکمیل خواهد شد:
به گزارش UAE فارسی، عبدی ادامه داد که چهار طرح توسعه را از اواخر سال ۱۴۰۱ آغاز کردهایم و پیشبینی ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰درصد طرح توسعه تکمیل خواهد شد. عمده طرحهای توسعه پاک به تکمیل زنجیره تامین و زنجیره ارزش شرکت برمیگردد. دو خط کامل تبدیل شیر اسکیم به شیر خشک به مجموعه اضافه شده است که احتمالاً تا پایان سال در کارخانه تهران و در کارخانه پاکآرا سنندج نصب میشوند.
وی افزود: این دستگاههای شیر خشک، نسل جدید هستند؛ به این صورت که میتوانند شیر اسکیم را به شیر خشک تبدیل کنند. همچنین میتوانند آب پنیر را که تا قبل از این یک محصول کم ارزش و ضایعاتی بوده، به یک محصولات پرارزش پروتئینی تبدیل کنند. این خطوط قابلیت تبدیل آب پنیر و پروتئین را به پودرهای پروتئینه دارند؛ پودرهای پروتئینی که امروزه مصارف گستردهای در بازار (بهخصوص در بین جامعه ورزشکاران) داشته و حاشیه سود بسیار بالایی هم دارند.
دو فقره خط کامل بطریساز غپاک خریداری شده است:
عبدی تصریح کرد: دومین طرح توسعه شرکت در حوزه زنجیره تامین خطوط بطری سازی است که دو فقره خط کامل بطریساز خریداری شده است؛ نصب خط اول در کارخانه لبنیات تهران انجام شده است و امروز با حداکثر ظرفیت عملی خود تولید میکند و در هفته گذشته به ظرفیت کامل عملی خود رسید. خط دوم هم حداکثر تا یک هفته آینده به ظرفیت عملی خود که نزدیک به ظرفیت اسمی است، میرسد. بنابراین تمام بطریهای مورد نیاز شرکت را بهجای اینکه به صورت برونسپاری از بیرون تامین کنیم، خود تولید میکنیم.
مدیرعامل شرکت پاک در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه طرحهای توسعه مذکور تا چه میزان منجر به صرفهجویی هزینه مالی برای شرکت میشود، گفت: حداقل در سال ۲۰ میلیارد تومان برای ما صرفهجویی مالی مستقیم خواهد داشت. اگر صرفه جوییهای غیرمستقیم آن (بحث نرسیدن بطری و به تبع آن از دست رفتن سفارشهایی در بازار) را در نظر بگیریم، عدد به مراتب بالا و بیشتر میشود.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید