مجوز حمل و نقل جادهای ایران و امارات صادر شد
به گزارش UAE فارسی، «علی بهادری جهرمی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: موافقت با معاضدت قضایی ایران با کشورهای ویتنام و زیمباوه از دیگر مصوبات بین المللی هیات دولت بود.
حمل زمینی کالاهای اماراتی از مسیر ترانزیتی ایران به ترکیه و اروپا:
به گزارش UAE فارسی، تجارت میان امارات و ترکیه برای ارسال کالاهای اماراتی به اروپا که پیش تر از مسیر دریایی تنگه باب المندب -دریای سرخ-کانال سوئز از بندر شارجه تا بندر مرسین ترکیه انجام میشد، در پی افزایش کرایه حمل دریایی کالا، به حمل زمینی از مسیر ترانزیتی ایران به ترکیه انجام شدنی است.
برخی کارشناسان صنعت ترانزیت معتقدند یکی از دلایل تمایل اماراتیها به استفاده ترانزیتی از خاک ایران برای انتقال کالاهای خود به ترکیه و سپس اروپا، افزایش عوارض عبور از کانال سوئز از سوی دولت قاهره است.
این در حالی است که مسیر پیشین ۲۰ روز و مسیر جدید (عبور ترانزیتی از خاک ایران) ۱۲ روز به طول میانجامد.
نقطه ضعف کجاست؟
به گزارش UAE فارسی، با این حال با توجه به اینکه بیشتر تجارت منطقه به سمت حمل کانتینری متمایل شده، با توجه به نبود کشتیهای رو-رو و همچنین نبود زیرساختهای پهلوگیری کشتیهای رو-رو در اسکلههای بنادر جنوبی کشور، امکان جذب بیشتر کالا از بنادر جنوبی خلیج فارس به بنادر کشورمان وجود ندارد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید